دستگاه‌های شارژ من‌کارت در مشهد ارتقا می‌یابند بی احتیاطی راننده منجر به فوت پاکبان در مشهد شد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد + فیلم آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد و وکیل‌آباد مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ
سرخط خبرها

بهره برداری از اورژانس بیمارستان ۵۴۰‌تختخوابی مشهد، فروردین ۱۴۰۳ | منطقه شرق مشهد فاقد بیمارستان است

  • کد خبر: ۱۹۸۴۲۱
  • ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۶
بهره برداری از اورژانس بیمارستان ۵۴۰‌تختخوابی مشهد، فروردین ۱۴۰۳ | منطقه شرق مشهد فاقد بیمارستان است
بعد از دهه فجر و پایان امسال، اکنون مسئولان فروردین سال آینده را موعد بهره برداری از اورژانس بیمارستان ۵۴۰‌تختخوابی مشهد اعلام کرده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، آبان‌ماه سال‌۱۴۰۰ بود که پس از پنج سال پاسکاری بین مسئولان، سرانجام عملیات اجرایی ساخت بیمارستانی ۵۴۰‌تختخوابی در شهرک شهید رجایی مشهد آغاز شد تا با تکمیل آن پس از چهار سال از زمان کلنگ‌زنی، به یکی از مطالبات جدی بخشی از حاشیه‌نشینان این شهر پاسخ داده شود. بیمارستان حاشیه شهر مشهد بر‌اساس آنچه در روز کلنگ‌زنی آن اعلام شد، قرار است حدود ۶۰‌هزار مترمربع مساحت داشته باشد و در هشت بلوک هشت‌طبقه و یک بلوک پنج‌طبقه طراحی و ساخته شود.

وسعت این پروژه سبب شد بهره‌برداری از آن به‌صورت فاز‌به‌فاز در دستور‌کار قرار گیرد. در‌همین‌راستا، مردادماه امسال بود که محسن داوری، فرماندار مشهد، در دیدار مردمی با اهالی محله الزهرا (س) و مهرآباد مشهد از برنامه‌ریزی‌ها برای بهره‌برداری از اورژانس بیمارستان ۵۴۰‌تختخوابی تا دهه فجر امسال خبر داد. داوری البته در گفت‌وگوی اخیر خود با خبرنگار شهرآرا زمان بهره‌برداری از اورژانس بیمارستان را تا پایان امسال و بهره‌برداری از کل بیمارستان را ظرف سه سال آینده اعلام کرده است.

با‌این‌حال خبرگزاری ایرنا دیروز خبری به نقل از معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد منتشر کرد که در آن علیرضا مسلم زمان افتتاح فاز اول این بیمارستان را فروردین سال آینده و میزان پیشرفت فیزیکی اورژانس را ۶۰‌درصد اعلام کرده است.

مدیر منابع فیزیکی و نظارت بر طرح‌های عمرانی دانشگاه علوم‌پزشکی نیز در گفتگو با خبرنگار شهرآرا در‌این باره گفت: با‌توجه‌به نیاز منطقه و با تأکیدات استاندار محترم خراسان‌رضوی بر لزوم تسریع در بهره‌برداری از اورژانس بیمارستان، دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد تصمیم به سرعت بخشیدن به بهره‌برداری اورژانس بیمارستان پیامبر‌اعظم (ص) در طبقه همکف گرفته است.

علی رحیمی درباره زیربنای اورژانس و اعتبار لازم برای بهره‌برداری از آن بیان کرد: این اورژانس با زیربنای ۳ هزارو ۲۵۰ مترمربع، برای به بهره‌برداری رسیدن به اعتباری هفتادمیلیارد‌تومانی نیازمند است که امیدواریم با تأمین اعتبار به‌موقع آن، این اورژانس که در آن خدمات سرپایی بیمارستانی ارائه خواهد شد، در فاز اول به بهره‌برداری برسد.

او با اشاره به اینکه زمین این طرح را آستان‌قدس‌رضوی با پیگیری استانداری خراسان‌رضوی تأمین کرده است، افزود: اکنون منطقه شرق مشهد فاقد بیمارستان است و ساخت این بیمارستان موجب افزایش دسترسی مردم ساکن در مناطق کم‌برخوردار به مراکز درمانی خواهد شد.

مدیر منابع فیزیکی و نظارت بر طرح‌های عمرانی دانشگاه علوم‌پزشکی درباره امکانات این بیمارستان گفت: این بیمارستان هفت طبقه، به عنوان یک بیمارستان جنرال، به همه گروه‌های بیماران با تخصص‌های لازم، خدمات ارائه خواهد کرد، در‌عین‌حال خدمات ویژه‌ای در حوزه زنان و طب اورژانس نیز برای این بیمارستان پیش‌بینی شده است.

رحیمی در پاسخ به جزئیات اعتبار‌های اختصاص‌یافته به این بیمارستان بیان کرد: برای ساخت یک بیمارستان به‌طور متوسط برای هر تخت ۴.۵‌میلیارد تومان اعتبار نیاز است که با‌توجه‌به این موضوع و پیشرفت ۱۵‌درصدی این پروژه تاکنون، تا پایان این پروژه، به تأمین اعتبار ۲ هزارو ۲۰۰‌میلیارد‌تومانی نیاز است و امیدواریم با تأمین به‌موقع اعتبار مورد‌نیاز آن، عملیات اجرایی در سال‌۱۴۰۴ به پایان برسد.
وی در ادامه افزود: همچنین قطعه زمینی به ابعاد دو هکتار در ضلع شرقی پروژه برای ساخت پارکینگ و فضا‌های جانبی بیمارستان مورد نیاز است که قول مساعدت آن از سوی استاندار داده شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->